CuCu
PER A DESPLAÇAR-SE
PRÉMER LES FLETXES DE LA CANTONADA INFERIOR
O LES TECLES:
PER A DESPLAÇAR-SE
LLISCAR PANTALLES
VERTICALMENT
CuCu
CuCu
CuCu
Si eres menut o ho has sigut alguna vegada, hauràs pogut comprovar que créixer no sempre és fàcil… Al teu cos li passen coses que no entens, et sorgeixen preguntes per a les quals no trobes resposta, et mires a l’espill i t’agradaria que el teu nas deixara de créixer tan ràpid… T’ha passat, veritat? A nosaltres també, per això hem creat aquest espectacle. No et donarem solucions, però intentarem fer-te veure que res és tan important i que acceptar-te i estimar-te així com eres, inclús aprendre a riure’t de tu mateix és la manera per fer que les teues preocupacions es minimitzen i, fins i tot, desapareguen.
CuCu
ÀUDIO
CuCu explicada per Jaume PolicarpoUna de les preocupacions infantils més comunes és la por a no encaixar. Com que es busca l’aprovació del grup, l’infant pot percebre les característiques que el fan diferent a la resta de manera negativa i veure afectada així la seua autoestima.
Un nen o nena pot sentir-se diferent per molts motius: per ser més alt o més baix, per ser miop, per aprendre amb més dificultats que la resta, pel seu origen… i aquestes diferències poden ser motiu d’angoixa, especialment quan van acompanyades de burles o rebuig per part dels altres.
Nosaltres també ens hem sentit així alguna vegada, per això volem adressar-nos als més menuts per fer-los veure que tots som diferents, i que la diferència no ha de ser negativa. I que, de vegades, si l’acceptem pot acabar convertint-se fins i tot en una virtut o qualitat que ens fa únics front a la resta
No obstant, volem fugir del to didàctic, moralista o alliçonador que sovint acompanya els espectacles infantils, i acostar-nos al nostre públic a través de la poètica, la plàstica i l’humor. Molt d’humor, perquè aquest és un recurs excepcional per adressar-nos als mes menuts. . L’objectiu últim és crear un espectacle atractiu, suggerent i inspirador, que atrape els espectadors, els faça reflexionar i fomente en ells els valors d’empatia, tolerància, respecte i autoestima.
Una de las preocupaciones infantiles más comunes es el miedo a no encajar. Buscando la aprobación del grupo, los niños pueden percibir las características que los hacen diferentes al resto de manera negativa, y verse así afectada su autoestima.
Un niño o una niña puede sentirse diferentes por muchos motivos: por ser más alto o más bajo, por ser miope, por aprender con más dificultad que los demás, por su origen… Y estas diferencias pueden ser motivo de angustia, especialmente si van acompañadas de burlas o rechazo por parte de otros.
Nosotros también nos hemos sentido así alguna vez, por eso queremos dirigirnos a los más pequeños para hacerles ver que todos somos diferentes, y que la diferencia no tiene por qué ser negativa. Y que, a veces, si la aceptamos, puede acabar convirtiéndose incluso en una virtud o cualidad que nos hace únicos.
El espectáculo se compone de tres historias que funcionan de manera independiente protagonizadas por niños y niñas diferentes que plantean tres «problemas» o preocupaciones de diferente índole. La primera historia, referente al propio crecimiento, nos muestra a un niño que se hace pipí en la cama. La segunda, que reflexiona sobre una peculiaridad física, nos enseña a una niña con las orejas muy grandes. Y la tercera, que trata sobre el habla, nos presenta a otra niña con problemas de rotacismo.
No obstante, queremos huir del tono didáctico, moralista o aleccionador que muchas veces acompaña a los espectáculos infantiles, y acercarnos a nuestro público a través de la poética, la plástica y el humor. Mucho humor, porque este es un recurso excepcional para acercarse a los niños y niñas. El objetivo último es crear un espectáculo atractivo, sugerente, inspirador, que atrape a los espectadores, les haga reflexionar y fomente en ellos los valores de empatía, tolerancia, respeto y autoestima.
CuCu
«[…] Jaume Policarpo se dio cuenta de que Águeda Llorca no sólo era una actriz sobresaliente y una muy buena profesional, si no que tenía una sensibilidad estética muy aguda, así que decidió probar fortuna, y acertó, porque CuCu es una delicia, un artificio dinámico y complejo en lo formal, pero sencillo y claro para la comprensión del público menudo al que va destinado y para cuyo disfrute no se han limitado esfuerzos. Ingenio creativo y muy buenas actuaciones, seguro que los niños disfrutarán este estupendo CuCu como lo hicimos los mayores que tuvimos la fortuna de asistir al estreno. ¡Bravo!»
«Delicioso espectáculo familiar de títeres y actores que sirve para conmemorar las cuatro décadas de existencia de la compañía Bambalina Teatre Practicable, con Jaume Policarpo al frente. En el escenario, de nuevo, el excelente trío protagonista de los últimos trabajos de Bambalina. Pau Gregori, Jorge Valle y Águeda Llorca, autora de la dramaturgia ofrecen una exhibición en la construcción del mundo de la infancia con una excelente combinación del manejo del títere y la interpretación […]»
CuCu
CuCu
«[…] Los personajes parten de ilustraciones realizadas por Jaume Marco combinadas con fotografías y dibujos. En total hay tres títeres y las imágenes son tanto planas como volumétricas, con impresiones sobre papel, neopreno, madera, espuma, fotografía y tela.
La técnica de collage se extiende al espacio sonoro del montaje, desarrollado por Gonzalo Manglano, que acompaña las escenas con música original mezclada con fragmentos de canciones muy reconocibles, como la italiana Volare o los temas principales de las bandas sonoras de las películas Misión imposible y Cantando bajo la lluvia.
CuCu no aborda el acoso escolar ni apuntala su trama con una moraleja, sino que plantea la diferencia vivida como un elemento distintivo, del que no avergonzarse. En ese ejercicio de reflexión interior, se anima a alcanzar la autoaceptación.»
CuCu
CuCu
Bambalina apareix en l'escena valenciana en 1981 i dirigeix la seua mirada cap a una modalitat tan singular com el teatre de titelles. La companyia sempre ha destacat per la voluntat d'obrir el codi dels titelles cap a mons clarament interdisciplinaris i ha presentat propostes amb una dramatúrgia viva, emparentada amb altres arts visuals.
En la seua llarga trajectòria ha posat en escena alguns títols emblemàtics del repertori literari i musical universal com Pinotxo, Quixot, Ulisses, Cyrano de Bergerac, Alícia, El Retablo de Maese Pedro, Història del Soldat, Hola, Cenerentola!, Carmen i El geperut de Notre Dame.
També ha desenvolupat una línia de creació més personal amb propostes com El Jardín de las delicias, Pasionaria, La Sonrisa de Federico García Lorca, El cel dins d’una estància, Kraft, La mujer irreal, Cosmos, Petit Pierre, Cubs, Kiti Kraft (Premio MAX 2018 Mejor espectáculo público familiar).
En la seua última etapa continua amb l'adaptació de clàssics universals com La Celestina (4 Premis Arts Escèniques Valencianes: Millor direcció escènica, Millor adaptació text, Millor actriu, Millor espectacle de teatre). A l'agost de 2019 estrena Hamlet, el seu primer Shakespeare, en el Festival Sagunt a Escena. Jorge Valle, únic actor en escena és nominat com a Millor actor en Premis Arts Escèniques Valencianes 2020
Èdip, versió de Jaume Policarpo, s'estrena al novembre de 2020 en el Teatre El Musical de València i en 2023 estrena una versió ampliada que inaugura el Festival Sagunt a Escena. La seua última adaptació és l'obra Curial i Güelfa, estrenada en 2023 i acabada de presentar en la Mostra de Teatre d’Alcoi.
CuCu
DireccióJaume Policarpo
Interpretació
Estela Domínguez
Pau Gregori
Jorge Valle
EscenografiaJaume Policarpo
Miguel Ángel Camacho
Águeda Llorca
Diseño gráfico / Ilustración de personajesJaume Marco
Espai sonor/Música originalGonzalo Manglano
VestuariAdame
Il·luminacióDiego Rosselló
FotografiaVicente A. Jiménez
VídeoSergio Serrano
CuCu
Producció/DistribucióRuth Atienza
Marisol Limiñana
Agraïments
Paco Llorca
Ximo Muñoz
Sung Soo
Pepe Llorca
CuCu
Bambalina Teatre Practicable
Carrer Manyà, 5-baix
46009, València
(+34) 96 391 13 73
(+34) 664 576 071
info@bambalina.es
bambalina.es
Financiado por la
Unión Europea-Next Generation EU